Lži sabotérů – které z následujících „pravd“ znáte ze své hlavy?
V článku „Stojí vás výsledky spoustu energie a sil? Je čas chytit svoje Sabotéry (1/2)“ jsme se poprvé setkali s devíti Sabotéry. Dnes vám nabízím jedno cvičení, které používám na svých workshopech.
Stáhněte si e-book zdarma
Níže naleznete devět „sad“ otázek, přičemž každá sada patří jednomu Sabotérovi.
Které lži s vámi rezonují a znáte je ze své hlavy?
A umíte jim přiřadit správné Sabotéry?
Pokud ne, nevadí – řešení naleznete v odkazu na konci článku.
Pro ty z vás, kdo jste na mých stránkách poprvé připomínám, že:
„Sabotéři sídlí ve starších částech našeho mozku a jsou spojeni s přežitím a reakcí „bojuj nebo uteč“.
Pohánějí nás přes negativní emoce, díky čemuž sice dosáhneme nějakých výsledků, ale nikdy ne toho nejlepšího, čeho jsme schopni.
Spousta výzkumů ukazuje, že pomocí negativního podmiňování dosáhnete rychle nějaké úrovně, ale již se neposunete dál. Pomocí pozitivního podmiňování sice nejsme tak rychlí v dosažení základní úrovně, ale časem dosáhneme úrovně mnohem vyšší.“
Více informací o Pozitivní inteligenci a Sabotérech naleznete na webu zde a zde.
Pokud Vás cvičení zaujme případně jste zvědaví, jak vypadá pozitivní podmiňování přihlaste se do mých workshopů „Sabotéři“ nebo „Mudrc/Vědma“ a zvyšte tak svoji duševní zdatnost.
Co si z workshopů odnesete?
- jak fungují sabotéři
- čemu se vyvarovat
- jak se uklidnit a pozitivně naladit
- spoustu cvičení, jak se soustředit na současnou chvíli
- dobijete energii
- a v neposlední řadě se společně zasmějeme
To vše podle účastníků – viz zpětná vazba a reference
Přeji vám spoustu zábavy při poznávání svých Sabotérů.
Sada 1
-
Tohle je vážně nepříjemné. Možná by se to nějak samo vyřešilo, kdybych to nechal být.
-
Když tento problém vyřeším teď‘, zraním tím něčí city. Raději to nechám být.
-
Dostanu-li se s ostatními do konfliktu, můžu ztratit vztah, který s nimi mám.
-
Raději nebudu ostatním oponovat, než abych dělal scény.
Sada 2
- Buď mám situaci pod kontrolou, nebo se mi vymyká. Jiná možnost není.
-
Budu-li pracovat dostatečně tvrdě, budu schopen (a dokonce bych měl) převzít velení nad situací, aby se vyvíjela tak, jak si představuji.
-
Ostatní chtějí a potřebují, abych je kontroloval. Vycházím jim vstříc.
-
Nikdo mi neříká, co mám dělat.
Sada 3
-
Centrem všeho je racionální mysl. Pocity jen odvádí pozornost a nejsou relevantní.
-
Mnoho lidí přemýšlí iracionálně a nedbale.
-
Potřeby a emoce ostatních lidí mě odvádí od mých projektů.
-
Potřebuji se uzavřít před rušivými vlivy okolí.
-
Nejvíce si cením vědomostí, pochopení a vhledu.
Sada 4
-
Ve všem, co dělám, musím být nejlepší.
-
Pokud v tom nedokážu vyniknout, nemá smysl to dělat.
-
Musím být schopný a úspěšný.
-
Můžu být vším, čím budu chtít.
-
Dokud jsem úspěšný a pro ostatní dobrý, jsem osobnost.
Sada 5
- Kdy už se pokazí i ten zbytek?
-
Bojím se, že pokud udělám chybu, ostatní mi hned půjdou po krku.
-
Chci lidem důvěřovat, ale zjišťuji, že jsem podezřívavý k jejich pohnutkám.
-
Potřebuji znát pravidla, i když je ne vždy dodržuji.
-
Život je plný nebezpečí a nástrah.
Sada 6
-
Abych byl dobrým člověkem, musím upřednostnit potřeby ostatních lidí před vlastními.
-
Vadí mi, když si lidé nevšimnou nebo neocení to, co jsem pro ně udělal. Umí být tak sobečtí a nevděční!
-
Dávám ostatním mnoho a nemyslím dostatečně na sebe.
-
Můžu přimět každého, aby mě měl rád.
-
Když nebudu ostatní zachraňovat já, kdo to udělá?
Sada 7
-
Toto mě nenaplňuje. Další činnost musí být mnohem zajímavější.
-
Život je příliš krátký. Musím ho žít naplno.
-
Negativní pocity mě štvou.
-
Musím zaujmout svou pozornost něčím poutavějším.
-
Proč se mnou nikdo nedokáže držet krok?
Sada 8
-
Správné je správné a špatné je špatné. Já znám správnou cestu.
-
Pokud to neumíš udělat perfektně, nedělej to vůbec.
-
Ostatní mají často příliš vágní standardy.
-
Potřebuji být lépe organizovaný a systematičtější než ostatní, aby se věci daly do pohybu.
-
Nesnáším chyby.
Sada 9
-
Nikdo mi nerozumí. Jsem chudák. Všechno špatné se vždy stane mně.
-
Zřejmě jsem značně znevýhodňován nebo mám výjimečně mnoho chyb.
-
Když se budu takto chovat, získám alespoň trochu lásky a pozornosti, kterou si zasluhuji.
-
Kéž by mě tak někdo uchránil před těmito vyčerpávajícími problémy.
Mgr. Pavla Pavlíková, PCC
je koučka, horolezkyně a rozmazlující panička své bearded collie – Genýska. Vždy ji zajímaly otázky typu: „Jak funguje náš mozek? Jaké schopnosti má naše mysl? Utvářejí naše myšlenky náš svět?“. Není tedy divu, že od r. 1997 se věnuje práci s lidmi a hlavně jejich rozvoji. Zabývá se zkoumáním a upravováním myšlenkových vzorců svých klientů tak, aby je nebrzdily a byly jim více k užitku. A také věří ve schopnosti každého člověka; v to, že každý člověk je nedocenitelný originál.